perjantai 4. joulukuuta 2020

"Oliko liittymäasiat kunnossa?"

 Olipa kerran black friday, ja erään putiikin edessä oli tarjouskyltti: "mobiilinetti 5€"

- Viime vuonna otin saman, ja se sopi minulle, sillä siihen kuului tekstarit ja puhelut. Siispä ajattelin käydä kysymässä, kuten kyltti ehdotti. (Tarjous tuli tekstarilla, joskin vaati säätämistä alkuun).

Ja ansahan se taas oli.

Minä: - Minkäslainen tuo teidän 5€ mobiilinettidiili on, voiko sillä soittaa jne?

Myyjä: - Ei..mutta onkos sinulla miten nuo muut liittymäasiat? 

(Tässä kohtaa olisi pitänyt sanoa Moi, pitää mennä - ja pinkoa tulosuuntaan.)

Minä: - Ne on ihan OK.

(Ajattelin, että jos se pystyisi kilpailemaan kännykän liittymän kanssa, tai uusimaan ko.tarjoukseni.)

Myyjä: - Kuinkas kotilaajakaista ja puhelimesi liittymä? 

Minä: - Kotona ilmainen ja puhelimessa 5€ netti, joka tosin nousee nyt joulukuussa alle kahdeksaan euroon.  Eli en ainakaan kotiini laajakaistaa tarvitse - nopeuskin piisaa.

Myyjä: - Katsotaas mitä täältä löytyisi. 

- Joo, täällä saisi satamegaisen laajakaistan hin...

Minä: Niin kuten sanoin, en tarvitse sitä, se on minulla ilmainen, ja kyllin nopea.

Myyjä: - Okei  Katsotaas sitä mobiilinettiä. 

(Löytää vastustamattoman tarjouksen, jossa saisin saman netin puhelimeeni, mutta 10€ kalliimalla kuin nyt per kuukausi!)

Minä: - Ei sekään sovi.

Myyjä: - Okei.

Minä: - Näkemiin. Ja kiitos!

Siis tuollainen yhden lauseen mittaisen vastauksen sijaan, piti venyttää koko vierailu tuollaiseen pakkomyyntiin, jonka tarjouksissa ei ollut absoluuttisesti mitään järkeä!

Ei kommentteja: